Monday, 9 July 2012

Buat insan yang tersayang



Assalammualaikum..

Ya Allah!
Selagi Kau berikan aku kudratmu..
Selagi Kau berikan aku iradatmu..
Izinkan aku berbakti kepada kedua ibu bapaku..





Ibuku..
Ayahku..
Doakan kejayaan anakmu ini..

Ya Allah!
Ampunkan dosa kedua ibu dan bapaku..

Ya Allah!
Panjangkanlah usia kedua ibu dan bapaku..
Sesungguhnya aku masih belum bersedia utk menghadapi kehilangan..

Ya Allah!
Permudahkanlah urusan kedua ibu dan bapaku..
Engkau berikanlah nikmat kesejahteraan kepada ibu dan bapaku..

Ya Allah!
Kasihanilah kedua ibu dan bapaku sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil..

Ya Allah!
Aku berpegang pada janjimu..
Redha Allah bergantung kepada redha ibu bapa..
Dan murka Allah bergantung kepada kedua ibu bapa..

Ya Allah!
Jadikanlah kedua ibu dan bapaku redha kepada anaknya ini..
Aku mahukan keredhaan dr mereka sehingga akhir hayat ku, Ya Allah!

Ya Allah!
Bantulah hambamu ini..
Sesungguhnya aku tidak kuat..





Ya Allah!
Seandainya aku tidak punya waktu utk membahagiakan kedua ibu dan bapaku..
Cukuplah sekadar bahagiakan mereka dgn kasih sayangMU...

MAK!! ABAH!!
Maafkanlah anakmu ini...
Redhakanlah anakmu ini..
Kerana anakmu ini juga menagih keredhaan Allah..








Regards,






No comments: