Tuesday, 17 April 2012

Sakit itu kifarah dosa ^_^


Assalammualaikum...

Food poisoning??? dah lame sy x kena keracunan makanan nih...seingat sy, last sy kena mase form 5...mmg sakitnyer, Allah saje yg tau...dan semalam, again sy kena keracunan mknn...

sy akui, sy ada sedikit mengeluh dgn ujian Allah ini....Malu pulak dgn Allah sbb sy mngeluh dgn ujian yg baru saringan nih..sakit sy nih x sampai suku pun derita Nabi Ayub A.S...itu pun sy dah merungut dah mengeluh??.. Astagfirullah... betapa sy kurang sabar...

Tapi Alhamdulillah, sy syukur..bila sy berbicara dgn kwn sy sebelum tdo smlm (shazlia razali), sy telah diingatkan bahawa ujian sakit ini adalah tanda Allah sygkn hamba-NYA kerana sakit itu adalah kifarah dosa-dosa yg telah dilakukan...

Sungguh, manusia ini pelupa bila diberikan ujian... kerna itu kita perlukan teman utk mengingatkan kita utk kembali mengemudi langkah atas jalan-NYA.. InsyaAllah...

Terima kasih teman kerana mengingatkan... Terima kasih Allah, atas ujian penguji kesabaran jua sebagai kifarah dosa sy...




" Ya Allah ! Aku ini hambamu yg kerdil dan lemah. sungguh terkadang aku lupa dan merintih, merungut dan mengeluh dgn ujianMU. Sedangkan ujianMU adalah sebagai tanda kasih dan sayangMU terhadapku. Aku risau akan keluhan kesahku, rintihan dan rungutanku mengundang murkaMU. Aku takut andai keluhan dan kesahku, rintihan dan rungutanku, membawa aku jauh dariMU.  Ya Allah ! Lalu,dengan rahmatMU kupohon keberkatan insan insan bernama teman dan sahabat sebagai penyeri hidupku dan pengingat aku kepadaMU dikala aku lupa. "





Regards,



1 comment:

fiqzah couture said...

Salam, laa teruk ke kau kena dik? Tak g spital ko?